Vanliga frågor och kontaktinfo

Här ser du frågor som vi får ofta. Tryck på ”plusset” till höger fär att läsa svaren.

Längre ner på sidan ser du kontaktinformation

När kan jag checka in?

Incheckning sker från kl. 15.00 under lågsäsong och 13:00 under högsäsong.
Är platsen ledig innan incheckningstiden går det bra att checka in tidigare.

Stugorna har alltid incheckning tidigast 15:00.

När måste jag checka ut?

Under lågsäsong disponeras campingplatser samt husbilsplatser till kl. 15.00 och under högsäsong till kl. 12.00.

Stugorna har utcheckning kl. 12.00 både under lågsäsong och högsäsong.

Hur ska jag perkera på platsen?

På alla våra campingplatser med och utan el backas ekipaget in på platsen högra sida sett framifrån.
Vid tältning på en vanlig husvagn- eller husbilsplats placeras även tältet på platsens högra sida.

För mer detaljerad beskrivning, se bild längst ned till vänster på campingkartan.

Vad händer om jag blir sjuk och inte kan komma?

Då avbokas platsen enligt våra avbokningsregler som ni kan läsa här.

Vad händer om jag kommer sent?

Om ni vet med er att ni inte kommer hinna fram till campingen innan receptionen stänger ber vi er att meddela oss detta i förväg via telefon eller mejl.

Läs mer om våra öppettider här.

Vad händer om jag behöver åka hem tidigare än planerat?

Om ni har förbokat och betalat er plats och väljer att avbryta vistelsen tidigare sker ingen återbetalning. Läs mer om våra avbokningsvillkor under bokningsvillkor och ordningsregler.

Har ni WiFi på området?

Ja! Det finns WiFi på campingområdet men tyvärr når det inte alla kanter och hörn. Bäst täckning är vid receptionen och servicehusen. Om många gäster använder WiFi samtidigt påverkas hastigheten.

Lösenordet hittar ni på er campingkarta ni får i samband med incheckning.

Hur gör vi om vi vill tälta med el?

Våra ordinarie tältplatser är utan el. Önskar ni däremot att tälta med el går det bra att boka en vanlig campingplats med el. Underlaget på platserna varierar och vi kan därför inte garantera mjukt gräs på just er bokade tomt. Vi rekommenderar därför platserna 502-519 då dessa är relativt nya. På övriga platser kan det finnas grus som kan vara svårt att tälta på.

Kan man låna cyklar hos er?

Ja!
I receptionen kan ni låna cyklar i utbyte mot en depositionsavgift som ni får tillbaka vid återlämning av cykeln.

Kan jag ladda min elbil hos er?

Ja!

Vi har en laddstolpe på 22 Ampere vid ett av våra servicehus där ni kan ladda med egen sladd. För att stolpen ska fungera behöver ni säga till oss i receptionen då ni i samband får en tagg som sätter igång strömmen.
Pris: 4kr/kWh som betalas i receptionen.

Hur fungerar det med duschar?

Duscharna ingår i dygnspriset vilket innebär att det inte behövs några polletter, koder eller mynt.

När är min bokning bindande?

Er bokning blir bindande när ni erhållit en faktura och bekräftelse via mejl.
Obs, ni har rätt att ångra er inom 24 timmar och få hela det betalda beloppet återbetalt.

Får man ha hund i stugan?

I stuga 7, 8 och 9 är hundar välkomna!

Finns det parkering?

En bil är tillåtet att ha bredvid ert ekipage. Har ni fler bilar är ni varmt välkomna att parkera dessa på vår gästparkering precis efter infarten.

Ska man städa stugan själv?

Ja, gäst städar stugan själv enligt städinstruktion som finns i stugan.
Avresestädning går att köpa till i receptionen för 350kr senast ett dygn innan avresa.

Vad ingår i stugorna?

Läs mer under ”camping”–> ”stugor” eller tryck denna länk.

Har ni restaurang på campingen?

Vi har ingen restaurang.
Däremot har vi en butik där vi under högsäsong säljer pizzor, våfflor och annat smått och gott. Vill ni äta på en restaurang kan vi rekommendera flera olika runt om i Hjo.

Måste jag beställa frukostbröd?

Frukostbröd behövs inte förbeställas utan finns varje morgon från kl. 08.00 under högsäsong.

Mejla oss

kontakt@hjocamping.se

Ring oss

0503-310 52

1 feb 24: 9-12
1 mars 24: 10-12
Från 28 mars – 22 sep 24 är telefontiden 10-18 

8 + 7 =